Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

Slapshot

Av Lotta - 23 augusti 2009 16:01

Pappan som ”gästbloggar igen”.Vaknade imorse av Norton som ropade på mamma, storebror sprang genast in och assisterade. Norton och Hugo kom inspringande och hoppade upp i vår säng, mysigt….ja en stund….efter några minuter med fyra personer i samma säng blir läget snart ohållbart - alla är i luven på alla, nån som är sugen på frukost? Vi fasade lite inför hur det skulle funka att ha Norton i eget rum i ”stor” säng men det har inte varit några problem (så här långt), han har i stort sett sovit som en prins och är märkbart stolt över ”sitt” rum. ”Norton stor kille…” - Ja visst! 


Efter lite förmiddagsslappande så tog vi en cykeltur till Euro Plaza för lite fönstershoppande (blev iofs varsin liten leksak) och lunch på Blue Frog – populärt expat ställe visade det sig. Maten var OK men inget extra. Dags att cykla hemåt i värmen, solen har lyst på oss större delen av helgen 


Väl hemma så var det snart dags för ny cykelfärd för Pappan och Hugo. Denna gång med siktet inställt mot ”Ice Zone” för lite skridskoåkning. Området River Garden har en liten ishall (15x30 meter) inrymd på klubbhusets 2:a plan. Tyvärr var det bara 25 minuter kvar till stängningsdags men vi snörade snabbt på oss skridskorna och körde hårt till vi blev utkastade. Isen var väl inte den bästa men Hugo tyckte det var riktigt kul och vi kommer nog att besöka Ice Zone snart igen. En annan hockeykille hittar ni längre ner...


Hemma igen så blev det lite lek på gatan utanför med kompisen M och hans yngre systrar. Norton vill alltid vara med så han provade lite kick-bike.


Kvällen avslutades med lite söndagsskypande med farmor och farfar. Barnen tittade parallellt på Tom&Jerry så dialogen blev lite osammanhängande ibland. Det skall gärna vridas runt på dator/kamera och i samma bildsekvens visas närbilder på tappade naglar, leksaker och nya tänder som är på väg upp vilket gör skypandet smått hysteriskt - uppfattas kanske lite Dogmalikt på andra sidan. Imorgon är det dags för dagis, skola, jobb och intervju av Ayi.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 19 september 2010 18:22

Ännu en intensiv vecka till ända och dags för summering och reflektion. Vädermässigt är jag nu fullt övertygad om höstens ankomst, den här veckan har varit en berg och dalbana mellan strålande sol och vräkande hellregn (när jag korrläste såg jag...

Av Lotta - 12 september 2010 18:46

Så är första jobbveckan avklarad och överlevd för min del. Måndagen gick utmärkt men tisdag kväll kokade hjärnan över. Inte kom jag ihåg att det var så här jobbigt att jobba:-). Jag har ju bara varit bort ett drygt år och det har jag ju varit förut e...

Av Lotta - 6 september 2010 19:00

Nåja, det var väl en onödigt dramatisk rubrik på det här inlägget men det är helt klart en ny fas som vi går in i nu när jag går tillbaka till jobbandet. Ser fram emot att återta "karriären, det helt klart, men känner mig också lite melankolisk över ...

Av Lotta - 29 augusti 2010 14:59

Helgen börjar gå mot sitt slut och en summering kan väl vara på plats av en händelserik sådan. Två trötta golfare kom hem efter mörkrets inbrott, varsin QP Cheese tjockare och däckade i soffan framför TVn. På lördagsmorgonen tog vi oss i kragen ...

Av Lotta - 28 augusti 2010 10:37

Första skolveckan har flutit på med lite avbrott för hösthostan som drabbat båda sönerna. Typiskt terminsstart och i fredagens veckobrev varnas för det sedvanliga lössutbrottet på skolan. Är det någon som kan tala om för mig var dessa löss kommer ifr...

Ovido - Quiz & Flashcards