Direktlänk till inlägg 29 augusti 2010

Världens största sport

Av Lotta - 29 augusti 2010 14:59

Helgen börjar gå mot sitt slut och en summering kan väl vara på plats av en händelserik sådan.


Två trötta golfare kom hem efter mörkrets inbrott, varsin QP Cheese tjockare och däckade i soffan framför TVn. På lördagsmorgonen tog vi oss i kragen och fräschade upp oss och hemmet och sedan kom Hugos kompis A, som han känt sedan han började dagis, för en lekstund både ute och inne. Det var mycket snack om As guldhamster - månne en bra kompromiss istället för Golden Retriever även för oss?


Vid 14-tiden drog vi hem till familjen B på grillfest med gamla "mammagruppen" som hängt med sedan Hugo var nyfödd. Trevliga återseenden, god mat och förvånansvärt soligt och varmt väder vilket fick majoriteten av barnen att slänga sig i den sköna uppvärmda poolen - lyxigt och kul! Medan vuxengänget softade på altanen i sensommarsolen röjde barnen med trumset, studsmatta och filmvisning i källaren. Behöver jag tillägga att alla var nöjda?


Sedan tidigt (för att vara lördag) i säng för barnen inför söndagens stora event - Sollentuna 5an. Hugo har gjort sina kompisar sällskap i Sollentuna Uniteds fotbollslag för Kärrdalskillar födda -02 och redan efter 1,5 vecka var det dags för första cupen. Hugo var taggad som tusan och iklädde sig stolt matchtröja 12 samt benskydd, fotbollsstrumpor och skor och så drog hela familjen iväg strax före 9.


Medan Hugo spelade 2 matcher och vilade lite däremellan, påhejad av pappa och lillebror, kursade mamman hamburgare och läsk så det bara stänkte, i perfekt teamwork med K. Norton var i sitt esse och kickade glatt fotboll med kompisen L vid sidan av de riktiga matcherna, vänsterfotad som han är. Han uppvisade också exeptionella målvaktstalanger med snygga "slängningar" åt alla håll.


Tredje matchen blev dramatisk när det visade sig att Hugo skulle möta kompisen A från "mammagruppen". Båda lagen hade förlorat sina två andra matcher så nu gällde det att rädda äran! Alla kämpade och gjorde sitt yttersta, domarn var nitisk och blåste ofta och slutresultatet blev 1-1 så man får väl säga att det var jämnt och bra. Hugo muttrade dock över att en av killarna filmade - "jag rörde honom inte ens". Tala om att snappa upp "lingot" omedelbart.


Mycket saker har vi hunnit med, får bli en soft kväll ikväll med lite Gong Bao chicken till middag tror jag!


Kärrdal P07 - Falkarna


  

Hur är det nu - vad är det man skall skydda egentligen?


  

Hugo och A in action och Sollentunas mest nitiske domare


  

Norton och L hejar på från sidan


  

En dag ringde det på dörren och det här proffset erbjöd sina tjänster - perfekt med inneboende hantverkare!


Lite mer bilder från de senaste veckorna som varit för slö att lägga in:


PALSTORPS HAGE i NYKÖPING - friluftslekland


Platt fall efter höhoppningen


  

Toppbetyg av Norton - stockbilen med mormor på bönpallen


  

Racerfart på Palstorpsring


  

Stadig kille i hinderbanan


  

En traktor...

 

TROLLEGATER i ÖSTERGÖTLAND


  

Det är viktigt med bra utrustning för oss grottforskare


  

Det var mörkt men mysigt


  

Di sma undar jordi


  

Var är Ronja och rumpnissarna?

 

KÄTTILSTAD, RIMFORSA, ÖSTERGÖTLAND


 

Det gäller att ge allt för laget!


  

Notan försäkrade sig om vinst genom att delta i båda lagen


  

Även om det tar emot - här är vinnarlaget!     

  




 
 
hanna

hanna

30 augusti 2010 04:41

haha super cute :]

http://www.metrobloggen.se/hannasegfelt

 
Ditte

Ditte

2 september 2010 18:11

Hej Lotta!
Många tack för jättegod lunch och trevlig samvaro!
Jätteroligt att läsa din blogg och det kommer jag att fortsätta att göra.
Många extra hälsningar till Hugo.
Kramar
Ditte

http://akker.blogg.se

Lotta

2 september 2010 19:35

Tack själv, både Hugo och jag var jätteglada över att se dig här. Nästa gång får du ta med dig Bosse också.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 19 september 2010 18:22

Ännu en intensiv vecka till ända och dags för summering och reflektion. Vädermässigt är jag nu fullt övertygad om höstens ankomst, den här veckan har varit en berg och dalbana mellan strålande sol och vräkande hellregn (när jag korrläste såg jag...

Av Lotta - 12 september 2010 18:46

Så är första jobbveckan avklarad och överlevd för min del. Måndagen gick utmärkt men tisdag kväll kokade hjärnan över. Inte kom jag ihåg att det var så här jobbigt att jobba:-). Jag har ju bara varit bort ett drygt år och det har jag ju varit förut e...

Av Lotta - 6 september 2010 19:00

Nåja, det var väl en onödigt dramatisk rubrik på det här inlägget men det är helt klart en ny fas som vi går in i nu när jag går tillbaka till jobbandet. Ser fram emot att återta "karriären, det helt klart, men känner mig också lite melankolisk över ...

Av Lotta - 28 augusti 2010 10:37

Första skolveckan har flutit på med lite avbrott för hösthostan som drabbat båda sönerna. Typiskt terminsstart och i fredagens veckobrev varnas för det sedvanliga lössutbrottet på skolan. Är det någon som kan tala om för mig var dessa löss kommer ifr...

Av Lotta - 25 augusti 2010 15:46

Vet inte riktigt om vi har några läsare kvar på den här bloggen eftersom jag försummat den gruvligen de senaste veckorna. Plötsligt känns inte livet sådär exotiskt längre - det går ganska snabbt att komma tillbaka i gamla gängor, men nu gör jag ett s...

Ovido - Quiz & Flashcards