Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Lotta - 26 augusti 2009 13:04

Idag är det Hugo som gästbloggar:


Ikväll har jag lekt med mina kompisar Marcus, Victor och Jonathan. Vi har cyklat och jag har invigt min nya kick bike. Mamma och pappa var lite snurriga och glömde ta med min gamla från Sverige, men som tur var har de en toppenbutik som heter Decathlon här med massor av bra sportprylar. Lillbrorsan fick också en kick bike - han är jätteduktig men måste ha mycket skydd på sig eftersom han vinglar lite. 


Nästa grej jag skall lära mig är att åka roller blades - pappa kör ju varje vecka och Marcus och hans syrra är också ganska bra. Skridskor är jag ju rätt bra på, kanske går det jättebra.


Igår hade jag min första lektion i kinesiska i skolan med Miss Hong. Det var kul men lite svårt. Vi fick lära oss lite färger och hur man säger sitt namn. Vi har också haft flera lektioner i svenska och matte och jag har provläst med min nya fröken Ditte. Jag tycker att det är kul i skolan och på söndag skall jag gå på kalas hos en av mina nya klasskompisar som heter Axel.


Tack alla kompisar för mail som ni har skickat till mig, det är så himla kul att få dem- mamma säger att jag snart skall ta mig i kragen och svara på dem ett och ett. Jag längtar efter er.


Jag längtar efter mormor och morfar och farmor och farfar också. Det gör nog Norton med. I dag var han lite kul när vi åt mellis - mamma skar upp en grapefrukt åt honom och då sa han "morfar äter sån". Konstigt att han kom ihåg det!


Jag leker mycket med lego, transformers, bionicle och nåt som jag inte sett i Sverige som heter Neo Shifters som min kompis Marcus har. Jättehäftiga!


Nej, nu skall jag kolla lite på TV innan jag lägger mig. Det finns ingen svensk TV och det är lite tråkigt ibland men jag kollar på Cartoon Network Discovery Channel och National Geographic Channel på engelska och det är ganska kul också. Längtar lite efter svenska böcker och serietidningar också - mamma köpte en Transformerstidning på kinesiska åt mig och den var ganska bra men det var lite tråkigt att bara titta på bilderna.


Godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards