Direktlänk till inlägg 31 juli 2010

Limbo

Av Lotta - 31 juli 2010 10:57

Sista veckan på drift innan vi flyttar hem till Sollis igen - nu längtar vi allihop efter lite stabilitet efter 6 olika sängar som vi roterat mellan. Norton tror nog dock att vi är på semester och att vi snart skall tillbaka till hans kära Yosemite som han pratar mycket om. Sannolikt kommer han inte ihåg så mycket från gamla Lomvägen. Hugo längtar akut efter att få "komma hem" och sluta turnera så nu laddar han för inflyttning imorgon.


Den här veckan har vi separerat familjen lite. Vi började tillsammans i Nyköping, bl a med ett besök på Palstorps Hage som är ett kul friluftslekland på en bondgård strax utanför stan'. Hinderbanor, klättring, kojor, lådbilar, träleksaker, höhoppning är bara några av de aktiviteter man kan hitta på. Hinderbanan uppe i trädtopparna blev Hugos och min favorit medan Norton hade svårt att slita sig från en bil gjord av en trädstock.


Från onsdag har hugo varit själv hos mormor och morfar. Besök vid Femörefortet i Oxelösund, Parken Zoo i Eskilstuna och Busfabrikens lekland stod på önskelistan och blev också realiserat. Geparderna i Parken Zoo blev riktiga favoriter verkar det som.


Norton har från torsdag varit själv hos farmor och farfar och verkar trivas med det. Där står bl a besök i Säterdalen på agendan.


Roger och jag har BF i Stockholm, bor på hotell och har det toppenskönt. Shopping, god mat i lugn och ro (nåja) och nya Fotografiska museet står på vår önskelista. Bio blev det igår kväll också, Inception med Leonardo Di Caprio som var helt OK.


Annars konstaterar  vi glatt att Pride-Stockholm denna vecka är lite "skojigare" än vanligt men också så oerhört tomt på folk! Karlavägen en torsdagkväll i regn är helt blåstom och majoriteten av restaurangerna är sommarstängda. Det är förmodligen förklaringen till att hela Stockholm besökte italienska Vapiano på Sturegatan just när vi var där - rena Kina-trängseln vilket i och för sig fick oss att känna oss som hemma igen. IKEA en regnvädersdag är också ett bra sätt att motverka känslan av folktomhet. För övrigt kan Vapiano rekommenderas om man orkar köa för att få mat - nybakad pasta tillagad ā la minute framför ögonen på dig smakade jättegott och systemet inbjuder också till att ångra sig och lägga till mer och mer vartefter man blir sugen.


Imorgon eftermiddag inflyttning i Sollis!

 
 
Ingen bild

Malin

3 augusti 2010 00:53

Vapiano låter bra! Gärna fler tips : )
Vi försöker få till det med dagar o hotell etc. Hör av oss när vi konkretiserat våra planer!
Puss & kram! / Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 19 september 2010 18:22

Ännu en intensiv vecka till ända och dags för summering och reflektion. Vädermässigt är jag nu fullt övertygad om höstens ankomst, den här veckan har varit en berg och dalbana mellan strålande sol och vräkande hellregn (när jag korrläste såg jag...

Av Lotta - 12 september 2010 18:46

Så är första jobbveckan avklarad och överlevd för min del. Måndagen gick utmärkt men tisdag kväll kokade hjärnan över. Inte kom jag ihåg att det var så här jobbigt att jobba:-). Jag har ju bara varit bort ett drygt år och det har jag ju varit förut e...

Av Lotta - 6 september 2010 19:00

Nåja, det var väl en onödigt dramatisk rubrik på det här inlägget men det är helt klart en ny fas som vi går in i nu när jag går tillbaka till jobbandet. Ser fram emot att återta "karriären, det helt klart, men känner mig också lite melankolisk över ...

Av Lotta - 29 augusti 2010 14:59

Helgen börjar gå mot sitt slut och en summering kan väl vara på plats av en händelserik sådan. Två trötta golfare kom hem efter mörkrets inbrott, varsin QP Cheese tjockare och däckade i soffan framför TVn. På lördagsmorgonen tog vi oss i kragen ...

Av Lotta - 28 augusti 2010 10:37

Första skolveckan har flutit på med lite avbrott för hösthostan som drabbat båda sönerna. Typiskt terminsstart och i fredagens veckobrev varnas för det sedvanliga lössutbrottet på skolan. Är det någon som kan tala om för mig var dessa löss kommer ifr...

Ovido - Quiz & Flashcards