Alla inlägg den 8 september 2009

Av Lotta - 8 september 2009 10:44

Efter planeringsmöte med AC på morgonen begav jag mig till IKEA för att shoppa typiskt svenska förnödenheter till torsdagens Enea-middag hemma hos oss. Allt började bra, slet åt mig knäckebröd, mjukt tunnbröd, rökt lax "en masse", Bridge-blandning (det ultimata pensionärsgodiset men ack så svenskt), och minisnapsar i 10-pack. Sedan tog det stopp!!! Det fanns ingen sill - Ingvar, hör du mig? Det finns ingen sill på IKEA Beijing. Hur skall vi ens komma i närheten av typiskt svenskt utan sill?  Och hur skall man kunna bjuda på snaps om man inte har någon sill till, det blir ju bara blaj


Jag föreslog för Roger att vi kanske kunde be Vivian som är marknadsassistent på Enea i Shanghai att svänga förbi IKEA ,där men där tyckte han att gränsen gick för hur långt man kan tänja hennes arbetsuppgifter Flört


Så vad gör man, finns det någon snabbinläggning man kan göra själv? Och vad skall man då använda för fisk som finns tillgänglig här i Kina? Man kan ju inte gärna köra tonfisk eller lax. Om någon som läser den här bloggen har en idé på någon typ av fusksill man kan göra så snälla, dela med er före onsdag kväll.





Ovido - Quiz & Flashcards