Direktlänk till inlägg 31 juli 2009

Brusefåtölj

Av Lotta - 31 juli 2009 13:06

Det var oklart om det skulle bli någon barbecue som vi hastigt och lustigt blev inbjudna till förra lördagen, ingen bekräftade under hela veckan och våra grannar höll sig undan så vi började laga fredagmiddag som vanligt. I samma sekund som maten skulle serveras ringde dock vår trevliga granne L på dörren och undrade var vi var. Opportunister som vi är skickade vi glatt in maten i kylen, putsade upp barnen och begav oss tvärs över gatan på norsk/dansk barbecue.

O och L visade sig ha ett fantastiskt vackert hus och två söta döttrar och de hade laddat upp med en riktig toppenmiddag. Hugo fick hoppa på studsmattan och Norton blev bästa kompis med familjens två border collies. Våra engelsk/singaporianska grannar från mitt emot dök också upp efter en stund och kvällen blev en riktig höjdare med roliga diskussioner om skillnaden mellan engelsmän/kineser/skandinaver, lite kosmetikprat (får alltid igång folk), gott om nyttiga tips för oss nykomlingar (tyske slaktaren och grönsaksdamen etc) och lite skvaller från området. Vår norske värd var initierad i golfens värld också så kanske kan Roger få hänga på där någon gång.

Kvällen slutade ganska sent och Hugo och Norton somnade i Ls soffa som två extremt väluppfostrade ljus, till allas beundran. Otroligt skönt med lite trevliga grannar efter dessa ganska ensamma juliveckor i ett nästan tomt område!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 19 september 2010 18:22

Ännu en intensiv vecka till ända och dags för summering och reflektion. Vädermässigt är jag nu fullt övertygad om höstens ankomst, den här veckan har varit en berg och dalbana mellan strålande sol och vräkande hellregn (när jag korrläste såg jag...

Av Lotta - 12 september 2010 18:46

Så är första jobbveckan avklarad och överlevd för min del. Måndagen gick utmärkt men tisdag kväll kokade hjärnan över. Inte kom jag ihåg att det var så här jobbigt att jobba:-). Jag har ju bara varit bort ett drygt år och det har jag ju varit förut e...

Av Lotta - 6 september 2010 19:00

Nåja, det var väl en onödigt dramatisk rubrik på det här inlägget men det är helt klart en ny fas som vi går in i nu när jag går tillbaka till jobbandet. Ser fram emot att återta "karriären, det helt klart, men känner mig också lite melankolisk över ...

Av Lotta - 29 augusti 2010 14:59

Helgen börjar gå mot sitt slut och en summering kan väl vara på plats av en händelserik sådan. Två trötta golfare kom hem efter mörkrets inbrott, varsin QP Cheese tjockare och däckade i soffan framför TVn. På lördagsmorgonen tog vi oss i kragen ...

Av Lotta - 28 augusti 2010 10:37

Första skolveckan har flutit på med lite avbrott för hösthostan som drabbat båda sönerna. Typiskt terminsstart och i fredagens veckobrev varnas för det sedvanliga lössutbrottet på skolan. Är det någon som kan tala om för mig var dessa löss kommer ifr...

Ovido - Quiz & Flashcards