Alla inlägg den 28 juli 2009

Av Lotta - 28 juli 2009 10:50

Plötsligt greps vi av den stora sommarlovsledan - vad göra som vi inte redan gjort i närområdet? Bada i badhuset, spela fotboll, leka på lekplatsen, spela dataspel....inget kändes riktigt kul.

Vi chattade med pappa på Skype ett tag, körde lekplats en stund med V och J, åt lunch - allt utan större entusiasm. Det enda som verkade kul för Hugo och Norton var att retas med  och puckla på varandra och efter maten fick jag ett spel och sa stopp.

Vi blev sams efter en stund och körde annan lekplats igen och jag tog mig i kragen och bokade lektioner i mandarin äntligen, på Mandarin Express School här i området. De var oerhört entusiastiska, trevlig och ivriga att ge oss lektioner - hoppas de motsvarar sitt namn. Roger och jag får en provlektion imorgon kväll hemma hos oss.

Höstens sport för Hugo blir Kung Fu om jag får som jag vill, de har lektioner för barn i klubbhuset. Känns som skräddarsytt för honom.

Nu blir det bak av rågbröd enligt Shake'n Bake-metoden - inköpt på IKEAS matavdelning. Fool proof?

Ovido - Quiz & Flashcards