Alla inlägg den 3 juli 2009

Av Lotta - 3 juli 2009 06:43

Äntligen dags att "åka Kina" som Norton uttrycker det. Vi möttes på Arlanda hela familjen, barnen och jag kom från Nyköping tillsammans med mormor och morfar, och Roger direkt från jobbet.

Efter ompackning av väskor i avgångshallen (!) gick allt smidigt och vi avslutade tiden i Sverige med en klassisk "fika".

I planet hamnade vi på de mittersta 4 platserna - vi försökte separera barnen.... men det visade sig att de inte fick sitta på ytterplatserna. Dock tog vi oss upp i luften utan alltför mycket slagsmål, båda barnen hade glömt hur det var att flyga och var fullt koncentrerade på känslan att lyfta från marken.

Vi utnyttjade underhållningen maximalt - Hugo föredrog "samurai"film - åt den godaste flygmat jag någonsin fått (Air China kan med andra ord rekommenderas) och sedan försökte vi sova.... Det var den största utmaningen, Hugo låg dubbelvikt i sitt säte med huvudet i mitt knä, Norton knölade frenetiskt i säkert en timme innan han tuppade av med fötterna hos Roger och huvudet hos mig. Totalt fick de nog 3 timmars sömn den natten (själv fick jag 10 minuter :-) så vi var lite groggy när vi landade på kinesisk mark, och då hade det blivit lördag.

Ovido - Quiz & Flashcards