Direktlänk till inlägg 24 juli 2009

Six pack saknas

Av Lotta - 24 juli 2009 12:25

Tredje dagen i rad med skyfall och kraftigt åskväder men vi hann ut en tur för att luncha på Piazza Café, populär restaurang i området. Vad sägs om följende utbud; kinesiskt/italienskt/vietmanesiskt? Låter skumt men maten är god och personalen trevlig och som vanligt tas barnen om hand väldigt väl.

Annars är det väl en rätt händelselös dag på grund av den sena kvällen/natten igår men i helgen skall vi försöka få till lite sightseeing igen. Är också sugen på att testa City Seaview (www.cityseaview.net) - känns som ett underbart kitschigt ställe och det har ju inte blivit så mycket sandstrand för oss i år.

Dagens iakttagelse - kinesiska kvinnor gör vad de kan för att täcka sig så mycket som möjligt med kläder (läs inlägget om kvinnor med jackan bak och fram - det verkar som om det är ett sätt att undvika solbränna). Kinesiska män har dock ett charmigt och totalt oblygt sätt att svalka sig i hettan - de rullar helt enkelt upp skjortan eller pikétröjan över magen upp till bröstkorgen och blottar på så sätt sin mer eller mindre (oftast mindre) atletiska mage till omvärldens glädje. Mycket ymnigt förekommande dessa varma dagar, ögonen fröjdas.

Nu dags för fredagmiddag och sedan nya friska tag imorgon.


PS. Till Rogers och mina vänner på Facebook - siten stängdes från Kina så sent som i juni (så även Twitter och YouTube) vilket gör att jag inte får kontakt med vissa av er då jag inte har era mailadresser (Katja, Malin, Lena M). Om ni lägger in er mailadress som en kommentar så kan jag läsa och skriva ned den, sedan godkänner jag inte kommentaren för publicering och då syns inte era mailadresser för allmänheten. Tack snälla på förhand.

 
 
Ingen bild

Christina och Lars-Inge

25 juli 2009 13:30

Alltid lika roligt att läsa eran blogg.
Vi hamnade i Måns Ols på Peters födelsedag.
Idag sitter vi på altanen och rensar kantareller vi ska snart avsmaka.
Anton och Matilda fyller år idag
Kram på er allihopa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 19 september 2010 18:22

Ännu en intensiv vecka till ända och dags för summering och reflektion. Vädermässigt är jag nu fullt övertygad om höstens ankomst, den här veckan har varit en berg och dalbana mellan strålande sol och vräkande hellregn (när jag korrläste såg jag...

Av Lotta - 12 september 2010 18:46

Så är första jobbveckan avklarad och överlevd för min del. Måndagen gick utmärkt men tisdag kväll kokade hjärnan över. Inte kom jag ihåg att det var så här jobbigt att jobba:-). Jag har ju bara varit bort ett drygt år och det har jag ju varit förut e...

Av Lotta - 6 september 2010 19:00

Nåja, det var väl en onödigt dramatisk rubrik på det här inlägget men det är helt klart en ny fas som vi går in i nu när jag går tillbaka till jobbandet. Ser fram emot att återta "karriären, det helt klart, men känner mig också lite melankolisk över ...

Av Lotta - 29 augusti 2010 14:59

Helgen börjar gå mot sitt slut och en summering kan väl vara på plats av en händelserik sådan. Två trötta golfare kom hem efter mörkrets inbrott, varsin QP Cheese tjockare och däckade i soffan framför TVn. På lördagsmorgonen tog vi oss i kragen ...

Av Lotta - 28 augusti 2010 10:37

Första skolveckan har flutit på med lite avbrott för hösthostan som drabbat båda sönerna. Typiskt terminsstart och i fredagens veckobrev varnas för det sedvanliga lössutbrottet på skolan. Är det någon som kan tala om för mig var dessa löss kommer ifr...

Ovido - Quiz & Flashcards