Alla inlägg den 27 november 2009

Av Lotta - 27 november 2009 05:54

....är Roger och jag nu influensavaccinerade! Efter mycket tjat och långvarig mailkorrespondens fick vi våra sprutor på Beijing United Family Hospital, tack vare min nya kompis Whistle som var den som till slut gav upp och bokade in oss.


Och vilket schysst sjukhus - ganska stor skillnad mot det vi var på när Hugo och kompisen V fick sina sprutor. Det här var klart mer utlänningsanpassat med engelsktalande personal och fina och fräscha lokaler, känns skönt att ha ett sådant ställe att vända sig till om något skulle gå på tok när vi är här.


Så nu funderar vi på att skaffa medlemsskap just där, antingen vi som individer eller Rogers företag som företagsmedlem. Vår nya vän Whistle lovade fungera som vår kontaktperson och vi skall gå tillbaka och kolla upp alternativen. Han var välinformerad och hade kollat upp Enea med sina bekanta - han smickrade Roger och T. med att det var ett mycket "famous company" och att han visste vilka stora viktiga kunder de hade. Kanske får vi belöna hans vänlighet vad gäller influensasprutan med att skaffa oss ett medlemskap i sjukhuset.


Hoppas bara att hans kollegor i receptionen på sjukhuset inte skvallrar om att jag gjorde bort mig! Jag hade via mail kommit överens med Whistle om att jag skulle säga till när vi var på plats på sjukhuset idag, så att vi fick hälsa på varandra efter all mailkontakt vi haft. Sagt och gjort, jag bad personalen kontakta HENNE så att vi kunde säga hej, varpå de vänligt upplyser mig om att "Actually, Whistle is a man". Ridå.... tror ni jag rodnade eller?


Där ser man vådan av de konstiga engelskklingande namn som man skaffar sig i Kina - vem tusan kunde ana att Whistle var en snubbe? Kanske hade jag använt ett annat sätt att uttrycka mig i vår mailkonversation om jag visste att det var en man jag kommunicerade med - men kanske var det tonen i mina mail som avgjorde, som min vän AC så klokt uttryckte det.


I vilket fall - den här gången var det maskarna som förlorade....

http://abrahamssonsikina.bloggagratis.se/2009/11/20/2207262-att-banka-pa-maskar-i-beijing/

Ovido - Quiz & Flashcards