Alla inlägg den 23 november 2009

Av Lotta - 23 november 2009 11:25

Håller sakta på att nöta ned Beijing United Hospital och den stackars människa jag fått på kroken där, för att vi skall få våra H1N1-sprutor innan vaccinet tar slut helt. Nu har jag tjatat så mycket på henne att hon pratat med chefen och lovat göra oss till ett specialcase - håll alla tummar ni har för att det går igenom och att vi inte blir sjuka innan så vi missar tillfället i alla fall! Vem kunde tro att man skulle få kämpa så hårt för ett enkelt stick i armen.


Förutom det har jag ägnat dagen åt möte med Luciagruppen på skolan, en avknoppning av föräldrarådet och representanter från skolans personal. Ni anar inte vilken rusning av frivilliga föräldrar det var som ville vara med och hjälpa till...not! Vi gör ett försök till att på frivillig basis få folk att kursa kaffe och stå i basaren, och går inte det blir det tvångsuttagning helt enkelt! Plötsligt är jag den som är med och fixar och är irriterad på alla som duckar - i vanliga fall finns nog risken att jag brukar befinna mig på andra sidan, överhopad med jobb som man brukar vara...


Jag har också lagat till en hel, fryst kyckling idag för första gången. Baggis, tycker ni men då har ni inte köpt fryst kyckling i Kina. Då sitter både fötter och huvud kvar kan jag meddela. Och med fötter menar jag klorna - och med huvud menar jag verkligen hela huvudet. Hugo och jag gjorde det till en biologilektion, jämförde med när vi tillagar hel fisk och lärde oss något på kuppen. Sedan fick han gå ut och jag choppade av det vi inte tänkte äta upp. Hu, nu hamnar jag väl på en kolsvart veganlista med den här bloggen. Slutresultatet blev dock bra och kinesiska kycklingar är väldigt goda har vi konstaterat. Man får bara ta seden dit man kommer och inse att "if you gonna do the crime, you gotta do the time".

Ovido - Quiz & Flashcards