Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Lotta - 29 januari 2010 12:55

Pluggandet har präglat de senaste två dagarna och idag lade jag upp mina första bidrag för granskning av läraren - lite nervöst innan man kommer in i det!


Efter pluggeri, pluggera drog jag iväg till täckjacksstället igen för att hämta Hugos kanadensiska gåsjacka som inte håller originalets kvalitetsnivå och behövde ny dragkedja. 20 kuai senare håller den ett litet tag till och det tackar vi för.


Sedan var det dags för den månatliga telefonräkningsbetalningen, den här gången på Posten vilket visade sig fungera lika bra som på China Telecom. På vägen passerade vi ett riktigt Kodak moment - en snubbe med ett avhugget kohuvud på axeln. Jag lovar, allt var intakt utom kroppen som saknades. Skall sy fast kamerafodralet i handen tror jag, de mest oväntade saker dyker upp när man minst anar det.


Ikväll sover kompisen T. över hos oss och kvällen inleddes med XBOX-spelande - Spiderman. Vem har sagt att tv-spel är för stillasittande soffpotatisar?


 


Lillebror får titta på och bidra med uppmuntrande tillrop - skall tilläggas att spelandet sker nästan helt på engelska...


  


Till mat blev det hemmafixad pepperonipizza - den gick i dem. Efter lego- och bionicleslek på Hugos rum är det nu filmtajm med Starwars the Clone Wars för örtitredje gången - men så länge de är nöjda är vi nöjda. För att inte tala om Norton som får sova i vårt rum när vi lånar ut hans madrass till den som sover över för tillfället.


     

Ovido - Quiz & Flashcards