Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Lotta - 25 januari 2010 12:40

Dags för AC och  mig att hämta våra uppsydda dunjackor! Med spänning drog vi iväg med Mr Gao och väninnan U som också är sugen på jacka. Norton var hemma från dagis, fortfarande lite snuvig, och fick hänga på.


Den här gången visste vi hur vi skulle hitta dit så vi var snabbt på plats. Våra jackor låg färdiga och väntade och för min del var resultatet över det förväntade. Alla detaljer jag hade definierat stämde och passformen var alldeles utmärkt, så nöjd var jag. ACs jacka såg också ut som hon hade tänkt sig och de hade även fått till de extralånga muddar hon bett om. Dock var den lite smal över axlarna - något de lovade åtgärda på ett par dagar.


Glada i hågen passade vi på att ta en promenad i byn alla 4. Massa butiker med allt man kan önska. Många av butikerna har inspelade högtalarröster som ropar ut butikens erbjudande mot gatan, högt och gällt och om-och-om-och-om igen. Tala om att vi var stolta när vi uppfattade brottstycken som "25 kuai", "jeans", "stor utförsäljning" - vilka klippor vi är på kinesiska....


Har ni några smaskiga nudlar att bjuda på här eller?


    

På bypromenad med AC och U


Någon av byarna i omgivningarna kallas för "flygplatsbyn" - undrar om det inte är den här? Plötsligt skakade luften och ett mer än öronbedövande dån fick tinnitusen att ligga på lut - visade sig att byn ligger brevid landningsbanan på Beijing Capital Airport så planen ligger mycket lågt för inflygning precis över husen. Det var nästan så man kände vinddraget i håret. Och så klagar de i Bromma...


 

Jag älskar doften av flygbränsle på morgonen 


Eftermiddagen tillbringade Hugo hos kompisen Ph. Medan jag lagade middag passade han och Norton på att möblera om vardagsrummet - fascinerande vad som kan hända på några få minuter medan mamma gör något annat!


  

Är det Stonehenge eller?


På kvällen kom Roger hem och självklart var det läge att mannekänga den nya jackan. Han såg dock något tveksam ut och påstod att jag såg ut som en skinnsoffa från 70-talet.


Mio Möblers soffa "Rio" i 1975 års modell - den bruna alltså!  


Som om jag skulle bry mig om det - vintage är hett och soffor är mjuka och sköna, precis som jag vill att min jacka skall vara. Han veknade dock efter att ha sett min min och påstod att den är helt ok - vi får väl tro på det då.   

Ovido - Quiz & Flashcards