Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Vår - om man sticker ut nosen

Av Lotta - 25 mars 2010 06:02

Våren avancerar så smått och nu ser man mer grönt gräs och kan också lokalisera stora knoppar på buskar och träd i vår trädgård. Igår kväll blev det nederbörd, denna gången i form av regn istället för snö så det bör väl vara det yttersta tecknet hoppas vi. Vinterskor och kläder är förpassat till garderoben och snart börjar vi cykla till skolan regelbundet.


Påsken närmar sig och det är många som har besök just nu av vänner och familj här i Beijing, kan ju inte neka till att det hade varit väldigt kul men i brist på besök får vi försöka roa oss på egen hand...


På torsdag nästa vecka åker vi till Xi'an och tittar på bland annat den berömda terrakotta-armén som Hugo längtat så hett efter. Xi'an ligger sydväst om Beijing och det tar 1,40 med flyg eller 12 timmar med snabbtåg. Och vi har bestämt oss för att ta nattåg dig, som ett äventyr i äventyret. Väl där väntar en guide och en bil på oss som skall hjälpa oss runt de 3 dagar vi är där. Sedan flyger vi tillbaka till Beijing på söndagskvällen. Spännande skall det bli, rapport följer.


Imorgon är det Trollfest på dagis och jag håller just på att pyssla till en troll-outfit till Norton. Vi får väl se hur trolligt det blir och om han går med på lite ansiktsmålning imorgon bitti. Sönerna Abrahamsson är ju inte alltid så pigga på att klä ut sig....


Hugo invigde igår de coola rödrutiga brallorna han fick i julklapp. Han gillar dem stenhårt och påpekade bestämt att de skulle på idag också. Bra jobbat mormor!  Norton säger att de är "toola", vilket bör utläsas som coola.


Byxorna är egentligen lagom långa men eftersom de skall hänga på höften för bästa komfort så blir det som det blir.... Omöjligt också att ta kort på storebror utan att linsluslillebror skall vara med.  


Sitter själv inomhus framför datorn om dagarna och kämpar med sista inlämningsuppgiften på min kurs, nu är jag snart klar och sedan skall jag bara göra roliga saker resten av våren. Det gäller att passa på om vi skall hem till Svedala permanent sen.

 
 
Ingen bild

Maria och Isac

25 mars 2010 19:36

Hm, här i Sjöberg har då våren långt borta. Förra helgen skottade vi frenetiskt garageuppfarten för att skynda på våren. Dan efter snöade det hela dan igen... Men SMHI har lovar "värmetryck" i helgen så än är hoppet inte ute!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 19 september 2010 18:22

Ännu en intensiv vecka till ända och dags för summering och reflektion. Vädermässigt är jag nu fullt övertygad om höstens ankomst, den här veckan har varit en berg och dalbana mellan strålande sol och vräkande hellregn (när jag korrläste såg jag...

Av Lotta - 12 september 2010 18:46

Så är första jobbveckan avklarad och överlevd för min del. Måndagen gick utmärkt men tisdag kväll kokade hjärnan över. Inte kom jag ihåg att det var så här jobbigt att jobba:-). Jag har ju bara varit bort ett drygt år och det har jag ju varit förut e...

Av Lotta - 6 september 2010 19:00

Nåja, det var väl en onödigt dramatisk rubrik på det här inlägget men det är helt klart en ny fas som vi går in i nu när jag går tillbaka till jobbandet. Ser fram emot att återta "karriären, det helt klart, men känner mig också lite melankolisk över ...

Av Lotta - 29 augusti 2010 14:59

Helgen börjar gå mot sitt slut och en summering kan väl vara på plats av en händelserik sådan. Två trötta golfare kom hem efter mörkrets inbrott, varsin QP Cheese tjockare och däckade i soffan framför TVn. På lördagsmorgonen tog vi oss i kragen ...

Av Lotta - 28 augusti 2010 10:37

Första skolveckan har flutit på med lite avbrott för hösthostan som drabbat båda sönerna. Typiskt terminsstart och i fredagens veckobrev varnas för det sedvanliga lössutbrottet på skolan. Är det någon som kan tala om för mig var dessa löss kommer ifr...

Ovido - Quiz & Flashcards