Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Lotta - 10 mars 2010 08:45

Idag avbröt vi förortslivet för lite fashionabelt minglande på Svenska Ambassaden!


Sveriges ambassadris inbjöd alla Beijing-SWEOR till semmelvimmel och vi var naturligtvis inte sena att hänga på. Kul att få se ambassaden och höra lite mer om verksamheten där, äta delikata semlor på det svenska officiella porslinet och givetvis prata högt och lågt med likasinnade.


Jag vet inte vad jag har för uppfattning om ambassader, har faktiskt aldrig beökt någon tidigare, men jag har nog sett för många agentfilmer. Hade förväntat mig "high security", AK5:or och bistra vakter och började yra nåt till AC om att vi kanske borde ha pass med oss för att bli insläppta. Behövdes inte då vakten glatt släppte in oss utan frågor. Det är betydligt svårare att ta sig in i vårt villaområde om man säger så.


Ambassadris i det gröna - en hel djungel emellan oss


 

Klart godkänt - men inte slår de ayi Lis semlor  


Interiören var klassiskt ljust skandinavisk, första intrycket var "församlingshem inrett på 60-talet" men lite längre in var möbleringen mer samtida och exklusiv.


Det blev en trevlig stund i ett riktigt vårlikt Beijing med en temperatur som idag gått upp till +8-strecken. Äntligen som Fylking skulle sagt!


AC och jag hann också med lite vårshopping inklusive ett Jedi lasersvärd till Hugo som skall på Starwars-kalas på söndag. Äntligen sa Hugo med Fylkings stämma!


Dagen avslutades med att T följde med hem och körde lite XBOX med Hugo - han tycker att det går mycket bättre att spela med bar överkropp. Vi hann också med en stunds utelek innan Ts pappa kom på nyinskaffad moppe med släpvagn och körde hem sonen.


Jag vill också vara med på kort! OK då, gör nåt roligt


  

Ytterligare ett bevis på att XBOX är en fysisk sport


Man räknar mycket bättre stående     


Imorgon kör SWEA en Första-Hjälpen-kurs och det har jag aldrig gått någon så även där hänger jag på. Sedan MÅSTE jag plugga - inlämning på sista uppgiften är 26/3, sedan är kursen slut. Hittills har det gått bra, peppar peppar, så jag får försöka avsluta i stil också, även om det kommer att bli svårt om och när vårsolen börjar skina.


Ovido - Quiz & Flashcards