Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

Även myrorna saknar våren

Av Lotta - 15 mars 2010 07:08

Nu är vi tillbaka på plusgrader igen och det droppar skönt när snön rinner bort. Men tala om att det kom mycket igår, det fortsatte snöa i flera timmar efter att föregående bild togs och på slutet var det sk "dasslock" som föll (mammas terminologi). Buuu!


Men som sagt, idag är det varmare igen och hoppet lever fortfarande. Men snö på söndag innebär ytterligare en vecka med härligt tokleriga kläder när barnen, framförallt Norton, kommer hem från dagis. Det är som om han lägger sig på rygg och rullar fram istället för att gå när han är ute och leker, förstår inte hur man kan bli så maximalt ler-täckt som han kan.


Idag har jag gjort min regelbundna storhandling på Auchan samt köpt en ny baddräkt på Decathlon. Båda barnen förvandlades ju till fiskar på semestern och vi tänkte försöka underhålla den trenden i badhuset på området under våren, lite regelbundet sådär. Men bikini i badhuset känns inget kul så en ny badräkt som håller formera på plats där det behövs krävs för att jag skall ta mig dig.


Var också till blomstermarknaden och inhandlade en stor härlig bukett orange och vita ranunkler för att förstärka vårkänslan ytterligare - hade tänkt ta en bild men minneskortet till kameran och datorn åker med Roger till Nanjing ikväll och blir borta över natten, så ni får tåla er ytterligare ett par dagar.


Då kommer också en bild på unge jedi padawan Hugo som igår var på Star Wars kalas hos kompisen M som fyllt 9 år. Lasersvärd hade han med själv och jedi-kappa fick alla som var med på kalaset i present. Toppensnällt! Bör kunna bli en cool bild.


PS vi har drabbats av myrinvasion, de är väl lika trötta som vi på snöblasket och söker sig inåt. Någon som har några bra tips eller är det bara att brassa på med klassiskt gift som gäller?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 19 september 2010 18:22

Ännu en intensiv vecka till ända och dags för summering och reflektion. Vädermässigt är jag nu fullt övertygad om höstens ankomst, den här veckan har varit en berg och dalbana mellan strålande sol och vräkande hellregn (när jag korrläste såg jag...

Av Lotta - 12 september 2010 18:46

Så är första jobbveckan avklarad och överlevd för min del. Måndagen gick utmärkt men tisdag kväll kokade hjärnan över. Inte kom jag ihåg att det var så här jobbigt att jobba:-). Jag har ju bara varit bort ett drygt år och det har jag ju varit förut e...

Av Lotta - 6 september 2010 19:00

Nåja, det var väl en onödigt dramatisk rubrik på det här inlägget men det är helt klart en ny fas som vi går in i nu när jag går tillbaka till jobbandet. Ser fram emot att återta "karriären, det helt klart, men känner mig också lite melankolisk över ...

Av Lotta - 29 augusti 2010 14:59

Helgen börjar gå mot sitt slut och en summering kan väl vara på plats av en händelserik sådan. Två trötta golfare kom hem efter mörkrets inbrott, varsin QP Cheese tjockare och däckade i soffan framför TVn. På lördagsmorgonen tog vi oss i kragen ...

Av Lotta - 28 augusti 2010 10:37

Första skolveckan har flutit på med lite avbrott för hösthostan som drabbat båda sönerna. Typiskt terminsstart och i fredagens veckobrev varnas för det sedvanliga lössutbrottet på skolan. Är det någon som kan tala om för mig var dessa löss kommer ifr...

Ovido - Quiz & Flashcards