Direktlänk till inlägg 27 december 2009

En annan dag

Av Lotta - 27 december 2009 11:44

Efter en lugn skön morgon och Alfapetspel på förmiddagen åkte vi ut i Knutsboskogarna för att hälsa på faster Sara, farbror Peter och kusin Hanna.


 

  Andra- och förstapristagarna i ett tidigt stadium av spelet


Snön låg om möjligt ännu djupare där och julstämningen var på topp. Roger och Hugo testade snöscotern till bådas tillfredställelse, även om Hugo hävdade att Roger körde alldeles för fort.


  


Den brinnande stocken på bilden är julens stora projekt för farfar och Peter. Fenomenet observerades tidigare i år på en fest och skulle nu återskapas till Jul. Farfar jobbade hårt på juldagen med en granstock som vägrade brinna mer än 30 sekunder i taget, sedan falnade den. Farbror Peter fortsatte projektet med två björkstammar - ett antal liter tändvätska, bensin och lampolja, brinnande handskar och urdruckna glöggmuggar senare fick även han se sig besegrad. Båda två är dock envisa typer och brukar lyckas med vad de föresatt sig, så förr eller senare är jag övertygad om att det kommer att gå vägen - lovar att återkomma så att de får ta åt sig äran.


  




Vi bjöds på lyxig och god julbarbecue. På särskild begäran av kockens fru (som förekom på bilderna från julafton här på bloggen) får ni här en stilstudie inklusive den oumbärliga pannlampan. Lite Floyd-varning på detta eller hur? Men delikat blev det och en trevlig kväll för alla.


  

 
 
Ingen bild

Liza

6 januari 2010 10:20

Hej Lotta, och resten av familjen Abrahamsson!

God fortsättning på det nya året!
Så fantastiskt kul att gå in och läsa på din blogg.
Det ser ut som ni har haft det bra så här långt - vi som är kvar på andra sidan jordklotet ser dock fram emot er återkomst ;)
När kommer ni tillbaka till BJ?

Många kramar, LIZA ;)
PS. Inlägget om den brinnande stocken kommer nog att få mången människor (läs av det andra könet) att tänka "Det ska jag göra!!!!" Eller vad tror du - värsta utmaningen till "den händige" ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 19 september 2010 18:22

Ännu en intensiv vecka till ända och dags för summering och reflektion. Vädermässigt är jag nu fullt övertygad om höstens ankomst, den här veckan har varit en berg och dalbana mellan strålande sol och vräkande hellregn (när jag korrläste såg jag...

Av Lotta - 12 september 2010 18:46

Så är första jobbveckan avklarad och överlevd för min del. Måndagen gick utmärkt men tisdag kväll kokade hjärnan över. Inte kom jag ihåg att det var så här jobbigt att jobba:-). Jag har ju bara varit bort ett drygt år och det har jag ju varit förut e...

Av Lotta - 6 september 2010 19:00

Nåja, det var väl en onödigt dramatisk rubrik på det här inlägget men det är helt klart en ny fas som vi går in i nu när jag går tillbaka till jobbandet. Ser fram emot att återta "karriären, det helt klart, men känner mig också lite melankolisk över ...

Av Lotta - 29 augusti 2010 14:59

Helgen börjar gå mot sitt slut och en summering kan väl vara på plats av en händelserik sådan. Två trötta golfare kom hem efter mörkrets inbrott, varsin QP Cheese tjockare och däckade i soffan framför TVn. På lördagsmorgonen tog vi oss i kragen ...

Av Lotta - 28 augusti 2010 10:37

Första skolveckan har flutit på med lite avbrott för hösthostan som drabbat båda sönerna. Typiskt terminsstart och i fredagens veckobrev varnas för det sedvanliga lössutbrottet på skolan. Är det någon som kan tala om för mig var dessa löss kommer ifr...

Ovido - Quiz & Flashcards