Alla inlägg den 11 december 2009

Av Lotta - 11 december 2009 13:18

En riktig toppendag till här i Beijing. Jag startade upp på skolan där L och jag, som ingår i Luciagruppen, tog emot begagnade prylar som vi skall sälja i en liten "garage sale" i samband med Luciafirandet på söndag. Temat är "saker som är svåra att få tag på i kina och som jag inte behöver längre". Lite klassisk återvinning helt enkelt med avkastning till välgörande ändamål och möjlighet att få rena sina prylsinnen.

Sedan hade jag och 3 andra väninnor bestämt oss för en shoppingdag på stan. Gud vad ytligt det låter - och gud vad roligt vi har haft det! Ätit en lyxig fredagslunch tillsammans, pratat om högt och lågt, peppat varandra på alla områden och provat, prutat och skrattat.


Picture this - Yashow market, jeansstånd 139 efter god lunch med ett glas vin. Alla vill köpa jeans. Ståndet är ca 6 kvm stort. För provning spänns ett blommigt lakan upp diagonalt mellan väggarna, i axelhöjd, och det är bara att krypa bakom och dra av sig brallorna - 3 i taget medan den 4:e får vänta i korridoren. 3 huvuden ploppar upp och ned medan det kämpas med att gå i lite för  tajta jeans. Samtidigt kryper damen som jobbar i ståndet fram och tillbaka under lakanet med nya storlekar och modeller som skall provas. Det börjar lugnt med klassiska blåjeans och flippar sedan ur med röda, lila, bruna - ja alla varianter som finns. Resultatet mycket tillfredställande - alla går därifrån med "märkesjeans", 1 - 4 par beroende på person, till oerhört schyssta priser. Snacka om att jag är nöjd med att ha skippat HM-jeansen jag skrivit om tidigare.


Shoppingen var rolig men bäst var ändå en toppendag med fantastiska, roliga människor. Jag känner mig så priviligierad att få träffa så många nya vänner och väninnor här på andra sidan jordklotet.


Hugo har M här för översovning och de kollar just nu på avsnitt 87 av Starwars the Clone Wars - de är jättenöjda!


Norton har lekt hemma hos kompisen A och de hade också toppenkul. Det var bara As lillasyster A som blev lite besviken när Hugo inte var med, hon är nog lite förtjust i honom.


Och Far i familjen åker på teambuilding till Xian med jobbet imorgon över helgen. Jäklar också, han får se Terrakottakrigarna före Hugo och mig, men vi har redan bestämt att tvinga dit honom igen i vår tillsammans med oss.


Trötta men nöjda - nu är det bara 1,5 veckor tills vi kommer till Sverige. Vi längtar efter familj och vänner nu!

Ovido - Quiz & Flashcards