Alla inlägg den 12 december 2009

Av Lotta - 12 december 2009 10:52

Hej alla - idag är det Norton som gästbloggar. Mamma har fått härja fritt i flera månader så nu är det dags för mig att göra en insats också.


Inatt sov Hugos kompis M över och generös som jag är lånade jag givetvis ut min madrass till honom. Var väl inte direkt nödbedd eftersom det innebar att jag fick ligga i pappas säng istället. Han skulle upp supertidigt i morse så han blev förvisad till gästrummet. Snacka om att jag hade gott om plats att mysa på, men man vill ju ändå ligga så nära mamma som möjligt.


Klockan 6.30 vaknade jag av att det kurrade ordentligt i magen - det gör ofta det nu för tiden när jag går på diet, som ni kanske känner till. För att få mamma att fatta hur hungrig jag var så var det första ordet jag yppade; Hårdsmögås! Med kaviar!  Slö som hon är orkade mamma naturligtvis inte gå ner och kirra riktig frukost utan hon släpade sig ner för trappan och gjorde en macka som hon kom upp med till sängen istället (säg inget till pappa, han blir galen av brödsmulor i sängen).


Brorsan och M vaknade en stund senare men dem hade man inte mycket glädje av, de drog ned i källaren och fortsatte kolla på Starwars. Tråkisar! Mamma och jag fick tjata upp dem och tvinga i dem lite frukost med gemensamma ansträngningar.


Efter lunch hade mamma och AC bestämt att vi två familjer skulle göra en utflykt tillsammans. Självklart fick inte jag vara med och bestämma vart vi skulle åka, är man minst och snackar lite otydligt så är det ofta så. Mammorna debatterade och funderade och till slut blev det Tågmuseet som skulle vara kul hade de hört!


Ja, inte vet jag vad de menar med kul men det var ju värsta skräckstället ju! Överallt stod det jättestora svarta lok som bara ville köra över mig. Lok, lok, lok och tåg och räls i hela museet och till råga på allt försökte mamma fotografera mig nära ett sådant där åbäke. Lägg av säger jag bara - hur ska ni ha det egentligen? Skall man akta sig för tåg och bilar eller inte? Brorsan och de andra killarna var helt galna och ville klättra upp i loken, förstår verkligen inte varför, men det visade sig att man fick inte det. Tala om att de var besvikna - nä, tågmuseet sög fett! Och dessutom var det svinkallt därinne och mamma glömde naturligtvis mina vantar i bilen.


Men ok då, mammorna gjorde vad de kunde för att muntra upp oss. Vi fick varm choklad och goda kakor och vi fick köra radiostyrda bilar på en bana på Euro Plaza, sen kändes det lite bättre även om jag tyckte vi var där alldeles för kort tid.


På kvällen kom V, J och AC hem till oss för filmkväll. Vi tittade på Kalle och Chokladfabriken, åt popcorn och lördagsgodis och hinkade litervis med juice. Party, party som det heter. Filmen var toppenkul men sen blev jag lite mosig och mamma brottade ned mig i sängen. Typiskt, när man hade så kul!


Ja mamma förresten. Ni vet ju att hon börjar bli lite till åren - hon är ju snäll men lite skröplig faktiskt. Nu har hon fått så ont i ryggen att hon ser ut som ett krokigt gammalt träd och hon gör konstiga grimaser hela tiden och tycker att jag skall plocka upp grejer från golvet åt henne. Tur att henne kinesiskalärare lovat att komma hit imorgon och ge henne lite kinesisk massage så man kan ha någon nytta av henne igen.


Imorgon Lucia - jag tänker INTE sjunga och det vet i tusan om jag tänker sätta på mig den där löjliga tomteluvan som mamma försöker tvinga på mig. Men, man får väl bita ihop och stå ut - det blir ju fika efteråt.


Godnatt!

  

Såna tåg gör di inte nu för tien


Dagens ledord - buuuuu!  


  

Närmare än så här kom vi inte.....


  

Varför åkte vi inte till shoppinggallerian direkt?!




































Ovido - Quiz & Flashcards