Direktlänk till inlägg 20 december 2009

Hallelujah i mer än ett avseende

Av Lotta - 20 december 2009 13:43

Lördag innebar en snabbrush in till stan' för sista julklappsinköpen. Snabbt in, snabbt ut och så lite tid som möjligt utomhus. Vi har strålande solsken och blå himmel men det är runt -5 grader och kraftig vind, vilket gör att det känns som dubbelt så kallt. Burr!


På kvällen hade vi bokat in en konsert i julanda för 3/4 av familjen. Lilleman fick stanna hemma med ayi medan Roger, Hugo och jag gick iväg till den stora internationella skolan här brevid och lyssnade på International Festival Choir och Beijing Sinfonietta som framförde Messias av Händel. Härlig julstämning och maffig körsång -men Hugo blev lite trött på mitten. Han vaknade dock till när slutet närmade sig och trumpetarna och pukspelaren fick komma med också. Trötta men nöjda ramlade vi hem vid 10-tiden där vi hittade Norton, pigg och vaken och helt ointresserad av att gå och lägga sig. "Sen" är patentsvaret när det gäller att gå och lägga sig, äta, plocka undan, byta blöja.....


Även idag var det ärenden på schemat så vi tog taxi till närmaste köpcentrum. Exklusivt skall det vara när vi åker taxi - fick mana barnen att hålla sig i skinnet och borsta av skorna innan de klev in på Louis Vuitton  gummimattorna, Är Ebba och Sofi medvetna om att märket har denna referens i sortimentet, tro?


Vi smet in på Maidanglao (McDonald's) för en snabblunch, och utan större förhoppningar om succé beställde vi en liten hamburgare till Norton. Döm om vår förvåning när han slukade den på rekordtid och såg riktigt nöjd ut! Vi vågade nästan inte andas och tvingade oss själva till att spela oberörda - det är det första av animaliskt ursprung, utom kaviar, som han har fått i sig på drygt 1,5 månader. Norton refererade till Svampbob Fyrkant - han äter ju burgare så därför var det helt ok tyckte han. Svampbob hör väl inte till Rogers och mina favoriter direkt, men får han Norton att äta så älskar vi honom!


Nyligen har vi avslutat en julig kväll tillsammans med M och hans familj, som varit här på glögg och middag och nu softar vi i soffan framför Dr Doolittle 2 med M som blir kvar här i natt.


Imorgon packning och julfika med Hugos kompis T som snart fyller år - vi missar ju kalaset så vi får fira honom lite i förväg.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 19 september 2010 18:22

Ännu en intensiv vecka till ända och dags för summering och reflektion. Vädermässigt är jag nu fullt övertygad om höstens ankomst, den här veckan har varit en berg och dalbana mellan strålande sol och vräkande hellregn (när jag korrläste såg jag...

Av Lotta - 12 september 2010 18:46

Så är första jobbveckan avklarad och överlevd för min del. Måndagen gick utmärkt men tisdag kväll kokade hjärnan över. Inte kom jag ihåg att det var så här jobbigt att jobba:-). Jag har ju bara varit bort ett drygt år och det har jag ju varit förut e...

Av Lotta - 6 september 2010 19:00

Nåja, det var väl en onödigt dramatisk rubrik på det här inlägget men det är helt klart en ny fas som vi går in i nu när jag går tillbaka till jobbandet. Ser fram emot att återta "karriären, det helt klart, men känner mig också lite melankolisk över ...

Av Lotta - 29 augusti 2010 14:59

Helgen börjar gå mot sitt slut och en summering kan väl vara på plats av en händelserik sådan. Två trötta golfare kom hem efter mörkrets inbrott, varsin QP Cheese tjockare och däckade i soffan framför TVn. På lördagsmorgonen tog vi oss i kragen ...

Av Lotta - 28 augusti 2010 10:37

Första skolveckan har flutit på med lite avbrott för hösthostan som drabbat båda sönerna. Typiskt terminsstart och i fredagens veckobrev varnas för det sedvanliga lössutbrottet på skolan. Är det någon som kan tala om för mig var dessa löss kommer ifr...

Ovido - Quiz & Flashcards