Direktlänk till inlägg 31 oktober 2009

Monster i källaren och häxor i sovrummet

Av Lotta - 31 oktober 2009 02:48

Så här "dan före dan" hade dagis maskerad och Norton startade upp dagen i full Spidermanmundering inklusive mask. Han var supertaggad redan ute i hallen på dagis och studsade runt som en gummiboll av entusiasm. På samlingen hade alla fått berätta vad de var utklädda till och sedan hade de dansat som tokar och ätit popcorn så det stänkte om det. Enligt både fröknar och barn en superlyckad maskeradfest!


Hugo hade native english och där pratades det Halloween också. Han kom hem med en äkta minipumpa som han fått av fröken - jättefin! Nu har han en mask också inför lördagens aktiviteter så han har alla förutsättningar att bli ett fullfjädrat skelett och skrämma vettet av lillebror.


Efter fredagskvällens vanliga hockeyträning drog vi direkt hem till vår grannfamilj på "halloweenpizza". Ett monster med lasersvärd mötte oss vid porten och släppte bara in oss efter att vi fått en särskild stämpel på handen som inträde till "skräckens hus". Sedan försvann Hugo och M direkt upp på rummet för att bygga lego som Ms mormor haft med sig - Starwars såklart - så deras kväll var perfekt redan från början. Övriga barn lekte med dockor som också mormor bidragit med och var nöjda med det. Lilla M. förvandlades under kvällen till fullfjädrad balettdansös med rosa "tutu" och rosa ballerinaskor vilket kan få vilken pojkmamma som helst att sucka sentimentalt...


Alla åt pizza så det stänkte - Hugo proppade i sig 8 bitar, han som alltid vägrat pizza har plötsligt utvecklat en besvarad passion för denna maträtt. Norton däremot höll sig till chipsen. Monsterdricka i blått eller rött till detta och en grön slimekaka med daggmask till efterrätt. Härligt äckligt!


Sedan började spökvandringen - Hugo, Roger och M. i ett lag och Norton, jag och T. i det andra laget gick runt i ett mörkt hus med bara stearinljus till belysning. Vi letade ledtrådar till skatten i en "slemmig pöl", under "något blodrött som låg under sängen", bland häxtänder i en skål och till sist i en korg framför en riktig, levande häxa. Huuuuuu! Ledtrådarna ledde till sist fram till källaren där stormonstret själv befann sig. Tyvärr kom mitt lag aldrig så långt eftersom 2/3 av laget vägrade gå ned, så grabblaget slog oss tyvärr! Skatten bestod av slimiga aliens, lite godis och skelettklistermärken - alla var supernöjda!


Nu laddar vi på nytt inför kvällens hiskliga begivenheter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 19 september 2010 18:22

Ännu en intensiv vecka till ända och dags för summering och reflektion. Vädermässigt är jag nu fullt övertygad om höstens ankomst, den här veckan har varit en berg och dalbana mellan strålande sol och vräkande hellregn (när jag korrläste såg jag...

Av Lotta - 12 september 2010 18:46

Så är första jobbveckan avklarad och överlevd för min del. Måndagen gick utmärkt men tisdag kväll kokade hjärnan över. Inte kom jag ihåg att det var så här jobbigt att jobba:-). Jag har ju bara varit bort ett drygt år och det har jag ju varit förut e...

Av Lotta - 6 september 2010 19:00

Nåja, det var väl en onödigt dramatisk rubrik på det här inlägget men det är helt klart en ny fas som vi går in i nu när jag går tillbaka till jobbandet. Ser fram emot att återta "karriären, det helt klart, men känner mig också lite melankolisk över ...

Av Lotta - 29 augusti 2010 14:59

Helgen börjar gå mot sitt slut och en summering kan väl vara på plats av en händelserik sådan. Två trötta golfare kom hem efter mörkrets inbrott, varsin QP Cheese tjockare och däckade i soffan framför TVn. På lördagsmorgonen tog vi oss i kragen ...

Av Lotta - 28 augusti 2010 10:37

Första skolveckan har flutit på med lite avbrott för hösthostan som drabbat båda sönerna. Typiskt terminsstart och i fredagens veckobrev varnas för det sedvanliga lössutbrottet på skolan. Är det någon som kan tala om för mig var dessa löss kommer ifr...

Ovido - Quiz & Flashcards