Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Lotta - 1 oktober 2009 11:46

Dagen startade tidigt för mig och Hugo minst sagt.


Jag vaknade av att Rogers telefon ringde. Eftersom det var han som hade till uppgift att ställa in väckningen så att vi skulle hinna till flygplatsen i tid, så flög jag kvickt upp, frågade Roger "är klockan 6 nu?" varpå han muttrade "hmmm" vilket jag tolkade som ett ja. Raskt in i duschen, på med kläderna och in och väcka Hugo. Hugo vaknade tvärt med ett "åh, det känns som om jag nyss gick och lade mig" men han kravlade upp och gick in på toaletten. Väl där tittade jag för första gången på klockan - kvart i 3!!!! Rusade in till Roger, skakade liv i honom och krävde att få veta vad klockan egentligen var. Den var kvart i 3.... Det är ju bra att vara ute i god tid men 3,5 timme är ju att ta i så vi la oss på soffan fullt påklädda och somnade om tills det var dags att åka med vår chaufför.


Mormor och morfar anlände förvånansvärt fräscha och det blev en glad återförening. Efter en bastant frukost hemma hos oss var de i toppform och berättade om en behaglig resa som gått smidigt utan problem. Sin vana trogen var även de ute i god tid - efter 4 timmar (!!!!) på Arlanda fick de äntligen boarda på väg mot Beijing via Helsinki.


Dagen har fördrivits med prata, prata, prata och att läsa svenska tidningar, legobygge för Hugos del, promenad runt vårt bostadsområde, middag i trädgården och tennis på gatan. En stund tittade vi också på den stora militärparaden inne i centrala Beijing som direktsändes i TV, men efter 402 soldater i perfekt marsch tröttnade vi och gick ut i solen istället, vädret har varit kanon med klarblå himmel och säkert 25 grader varmt.


Kvällen blir nog tidig för två trötta resenärer som ändå kämpat på fantastiskt bra och klarat hela dagen med en mindre tupplur, de har ju ändå varit vakna i mer än ett dygn nu då sömnen på flyget blev begränsad.


Imorgon blir det nog bad och en tur utanför Yosmemite också, men inte så långt eftersom vår chaufför är ledig.


Ovido - Quiz & Flashcards