Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Tie break

Av Lotta - 25 oktober 2009 09:26

Lite bloggtorka på senaste tiden, jag ber om ursäkt men vi blev lite krassliga i fredags sådär lite till mans. Norton började nysa och snora och nästan samtidigt gjorde jag samma sak. Jag var dock först övertygad om att jag fått en allergisk reaktion av Hugos nyinköpta kanadensiska gåsjacka - den kinesiska versionen kanske har kattskinn på luvan? - men det visade sig vara samma förkylning som Roger simultant drabbades av precis samtidigt sittandes på kontoret.


Nu har vi dock hämtat oss och det verkar vara Norton som är värst däran, dock inte "svinis" den här gången heller utan en vanlig bonnförkylning, så han blir nog hemma imorgon.


I fredags shoppade jag, som man kan ana av inledningen, och det inköptes varma vinterjackor och annat trevligt på Silk Market tillsammans med väninnorna AC och A. Stort utbud och trevlig dag inklusive god gemensam lunch. När jag hämtade barnen fick jag häpnadsväckande information från Nortons äldre dagiskompisar att de hade haft springtävling och att Norton vunnit varje gång, så nu hade han fått medalj av dem. Dags att anmäla honom till "Track and Field"?


Lördagen bjöd, precis som hela veckan, på fantastiskt höstväder med t-shirtvärme och strålande solsken så vi cyklade till vårt centrum, fikade på Starbucks och inhandlade Halloween-material. Norton har maskerad på dagis på torsdag och han kommer att dyka upp som Spiderman enligt eget önskemål. Pumpor har också införskaffats som ligger utanför vår port mot gatan och fina orange papperslyktor hänger i entrén till huset. Många i området har satsat hårt på spökdekorationer vid sina hus, så jag antar att det är bäst att ladda på godisfronten, annars vaknar man väl upp med ett hus inlindat i toapapper och pepprat med gamla tomater.


Idag har hela familjen spelat tennis. Bana bokades på klubben och vi frågar oss varför vi inte gjort detta tidigare. Roger och Hugo körde först själva en halvtimme och det märks att Wii-spelandet gjort en hel del nytta för Hugos teknik. Sedan dök Norton och jag upp - jag lyckades få iväg förvånansvärt många bollar över nätet även om kontrollen över vart de hamnade var helt obefintlig (en till och med över på grannbanan) och jag lyckades skrapa upp knät och hamna på rumpan så ingen kan säga att jag inte ansträngde mig till max. Jag lyckades också få in en fullträff på Hugos kind så han var tvungen att begära time out, senare gav han igen med en riktig rökare på min vad. Norton älskar tennis och springer runt och agerar bollkalle och viftar vilt med racketen som han inte gärna släpper ifrån sig.


Nu går Roger och Hugo igenom läsläxan och sedan skall de ut och köra lite rollerblades. Det är egentligen bestämt att Roger skall vila från dagens hockeymatch, eftersom han smällde i ordentligt förra söndagen och har haft superont i ena sidan vid revbenen hela veckan, men nu suger det i hockeytarmen och han skall ut och testa om han pallar, säger han. Norton leker med sina bilar äntligen efter att ha klängt på mig hela dagen och ropat "snor igen" som innebär att man snabbt skall gripa in med närmaste papper.


Kul med hälsningen från Ingmarie på Nortons gamla dagis! Vi frågade honom om han kom ihåg fröknarna och barnen på Optimisten - han såg först lite tveksam ut, sedan sa han "Norton liten då" så någonstans ligger det väl i bakhuvudet. För övrigt anser att han ju att han är en "stor kille" vilket han känner sig tvungen att påpeka ganska ofta och det var mycket som hände när han "var liten". Bland annat säger han att han minns att "pappa hade Volvo när Norton var liten". Tur att han har äldre kompisar som vänligt men bestämt påpekar att han faktiskt inte är lika stor kille som dem - det är noga med åren i den åldern.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 19 september 2010 18:22

Ännu en intensiv vecka till ända och dags för summering och reflektion. Vädermässigt är jag nu fullt övertygad om höstens ankomst, den här veckan har varit en berg och dalbana mellan strålande sol och vräkande hellregn (när jag korrläste såg jag...

Av Lotta - 12 september 2010 18:46

Så är första jobbveckan avklarad och överlevd för min del. Måndagen gick utmärkt men tisdag kväll kokade hjärnan över. Inte kom jag ihåg att det var så här jobbigt att jobba:-). Jag har ju bara varit bort ett drygt år och det har jag ju varit förut e...

Av Lotta - 6 september 2010 19:00

Nåja, det var väl en onödigt dramatisk rubrik på det här inlägget men det är helt klart en ny fas som vi går in i nu när jag går tillbaka till jobbandet. Ser fram emot att återta "karriären, det helt klart, men känner mig också lite melankolisk över ...

Av Lotta - 29 augusti 2010 14:59

Helgen börjar gå mot sitt slut och en summering kan väl vara på plats av en händelserik sådan. Två trötta golfare kom hem efter mörkrets inbrott, varsin QP Cheese tjockare och däckade i soffan framför TVn. På lördagsmorgonen tog vi oss i kragen ...

Av Lotta - 28 augusti 2010 10:37

Första skolveckan har flutit på med lite avbrott för hösthostan som drabbat båda sönerna. Typiskt terminsstart och i fredagens veckobrev varnas för det sedvanliga lössutbrottet på skolan. Är det någon som kan tala om för mig var dessa löss kommer ifr...

Ovido - Quiz & Flashcards