Direktlänk till inlägg 15 juni 2010

Praktikaliteter

Av Lotta - 15 juni 2010 12:12

Två hektiska dagar fyllda av praktiskt arbete:


- Hårklippning av barnen (bäst att passa på när det kostar 40 RMB och blir bra)

- Återlämning av passerkort till skolan

- Inhandling av ytterligare en terrakottasoldat (var vi nu skall ställa den)

- Beställning hos skräddaren (5 skjortor, 2 blusar och 2 klänningar custom made)

- Shopping på marknaderna av need to have, nice to have och just for fun

- Och rensning, sortering och packning


Pust!


Medan allt detta pågår passar proppen på att gå i källaren, duschen svämmar över och dörrstängaren till stora porten har helt lossnat så vi får äran att ha ett gäng "workers" springande här mitt i röran.


Möblerna vi har beställt har inte dykt upp, borde ha varit här idag. Två dagar kvar sedan packas allt i stora containern på fredag - håll tummarna för att de dyker upp i tid!


Imorgon packar vi på förmiddagen och sedan drar vi iväg med familjen L-R och vår kinesiskalärare Eileen på hotpot-lunch och avskedspromenad i Beijing - det ser vi fram emot. Rapport kommer.




 
 
Ingen bild

Helene

15 juni 2010 17:10

Hej,
Det är så extremt svårt att förstå att det redan har gått ett år. Var tar tiden vägen?? Ser verkligen fram emot att ses när ni är hemma. Njut de sista dagarna. Kramar Helene

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 19 september 2010 18:22

Ännu en intensiv vecka till ända och dags för summering och reflektion. Vädermässigt är jag nu fullt övertygad om höstens ankomst, den här veckan har varit en berg och dalbana mellan strålande sol och vräkande hellregn (när jag korrläste såg jag...

Av Lotta - 12 september 2010 18:46

Så är första jobbveckan avklarad och överlevd för min del. Måndagen gick utmärkt men tisdag kväll kokade hjärnan över. Inte kom jag ihåg att det var så här jobbigt att jobba:-). Jag har ju bara varit bort ett drygt år och det har jag ju varit förut e...

Av Lotta - 6 september 2010 19:00

Nåja, det var väl en onödigt dramatisk rubrik på det här inlägget men det är helt klart en ny fas som vi går in i nu när jag går tillbaka till jobbandet. Ser fram emot att återta "karriären, det helt klart, men känner mig också lite melankolisk över ...

Av Lotta - 29 augusti 2010 14:59

Helgen börjar gå mot sitt slut och en summering kan väl vara på plats av en händelserik sådan. Två trötta golfare kom hem efter mörkrets inbrott, varsin QP Cheese tjockare och däckade i soffan framför TVn. På lördagsmorgonen tog vi oss i kragen ...

Av Lotta - 28 augusti 2010 10:37

Första skolveckan har flutit på med lite avbrott för hösthostan som drabbat båda sönerna. Typiskt terminsstart och i fredagens veckobrev varnas för det sedvanliga lössutbrottet på skolan. Är det någon som kan tala om för mig var dessa löss kommer ifr...

Ovido - Quiz & Flashcards