Direktlänk till inlägg 8 juni 2010

Beijing

Av Lotta - 8 juni 2010 14:44

Fick idag tillfälle att vandra runt i hutongerna i centrala Beijing igen tillsammans med 4 väninnor - och man tröttnar aldrig.


Vi började i Beihai- och Houhaiparken med alla gymnastiserande, spelande och dansande morgonpigga Beijingbor och fortsatte genom den lugna, tysta, avslappnade stämningen i hutongerna bort mot vårt slutmål som var Yonghegong eller Lamatemplet.


Ibland glömmer man bort vart vi befinner oss när man kajkar runt i sin dagliga rutin här ute i förorten men så plötsligt får man en påminnelse och jag inser hur mycket jag kommer att sakna Beijing när vi åker hem.  Vi planerar redan att komma tillbaka en vecka nästa vår....


Kolla på det här, kan man göra annat än falla pladask för den här staden?


BEIHAI


Morgontidningsläsande

 

Med lite klapp, och lite klang...


Rytmisk sportgymnastik?


Stegkombinationer som skulle få en aerobicsinstruktör att svettas

 

Texas hold'em?


    

 Stilstudie av bolltrollare

 

The long corridor


  

Vattenkalligrafi


  

Sommargrönska


HOUHAI


Gulou - Drum Tower


  

Öppna din dörr


  

Olika epoker - olika stilar


PÅ VÄG MOT LAMATEMPLET


Förr var Beijing en cykelstad - det är den inte längre...


  

Lök till lunch?



  

Högsäsong för xi gua - vattenmelon


  

Home sweet home


 

Rör inte mina fälgar!


  

När det kurrar i magen finns det alltid nåt gott runt hörnet


  

Kvarterets diversehandel


 

Mannen med gröna fingrar och dagens skönaste leende

 

Rökelse någon?  


        

        

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 19 september 2010 18:22

Ännu en intensiv vecka till ända och dags för summering och reflektion. Vädermässigt är jag nu fullt övertygad om höstens ankomst, den här veckan har varit en berg och dalbana mellan strålande sol och vräkande hellregn (när jag korrläste såg jag...

Av Lotta - 12 september 2010 18:46

Så är första jobbveckan avklarad och överlevd för min del. Måndagen gick utmärkt men tisdag kväll kokade hjärnan över. Inte kom jag ihåg att det var så här jobbigt att jobba:-). Jag har ju bara varit bort ett drygt år och det har jag ju varit förut e...

Av Lotta - 6 september 2010 19:00

Nåja, det var väl en onödigt dramatisk rubrik på det här inlägget men det är helt klart en ny fas som vi går in i nu när jag går tillbaka till jobbandet. Ser fram emot att återta "karriären, det helt klart, men känner mig också lite melankolisk över ...

Av Lotta - 29 augusti 2010 14:59

Helgen börjar gå mot sitt slut och en summering kan väl vara på plats av en händelserik sådan. Två trötta golfare kom hem efter mörkrets inbrott, varsin QP Cheese tjockare och däckade i soffan framför TVn. På lördagsmorgonen tog vi oss i kragen ...

Av Lotta - 28 augusti 2010 10:37

Första skolveckan har flutit på med lite avbrott för hösthostan som drabbat båda sönerna. Typiskt terminsstart och i fredagens veckobrev varnas för det sedvanliga lössutbrottet på skolan. Är det någon som kan tala om för mig var dessa löss kommer ifr...

Ovido - Quiz & Flashcards