Alla inlägg den 6 september 2010

Av Lotta - 6 september 2010 19:00

Nåja, det var väl en onödigt dramatisk rubrik på det här inlägget men det är helt klart en ny fas som vi går in i nu när jag går tillbaka till jobbandet. Ser fram emot att återta "karriären, det helt klart, men känner mig också lite melankolisk över att den sköna tid barnen och jag haft tillsammans är slut nu, i alla fall i den form som vi haft i drygt ett år. Men man vet ju aldrig vad som händer i framtiden, det är ju det som är kul.


Barnen har kämpat på i skolan och på dagis och kommit in bra i de nya rutinerna. Det har blivit mycket kompislek för Hugo efter skolan med A, L och I så han har haft fullspäckat schema men jättekul. På gympan har de bland annat hoppat höjdhopp och det verkar han tycka vara kul.


I torsdags kom Hugos fröken från Kina, Ditte på besök och det blev en toppenmysig eftermiddag. Vi åt först lunch ihop och gick sedan och hämtade upp Hugo när skolan var slut. Hugo visade sitt klassrum, sin plats, och resten av skolan för Ditte och sedan gick vi hem och fikade och pratade om allt som hänt sedan vi sågs sist. Vi saknar verkligen Ditte men ser fram emot att hålla kontakten här i Sverige.


Själv har jag försökt vara social - man vet ju hur det blir när heltidsjobbet sätter igång och tiden är knapp. Jag besökte mina gamla kollegor på L'Oréal och åt trevlig lunch med dem. Om någon läser den här bloggen fortfarande så tackar jag för de fina presenter som ni skickade med, jag uppskattar dem verkligen.


På onsdagen träffade jag min "gamla" kompis L som blev mamma för ett halvår sedan. Det var länge sedan vi sågs sist och vi hade en del att prata ikapp om, förhoppningsvis behöver det inte dröja lika länge till nästa gång. Sonen E visade sig vara en charmör av stora mått med smilgropar och fart i benen - Norton är väldigt intresserad av bäbisar så vi får försöka ses allihop nästa gång.


Och på fredagen lunch med fd kollega och vän H i Kista centrum. Också vi hade mycket att avhandla sedan sist och det blir tydligt när man ses hur mycket man saknar alla de som man är van vid att omge sig med på daglig basis men som man sedan plötsligt inte träffar så mycket längre. Tack för bra peppning inför nya jobbet, H :-) !


Helgen ägnade vi åt att fixa till vårt kontor/gästrum som vi omstrukturerat ganska ordentligt. Det blir kanonbra och snart är allt på plats. Mormor fick också överta en fåtölj som vi körde på söndagen - en riktig win/win situation med bra sittplats åt mormors onda rygg och vi som fick bort åtminstone EN pryl från vårt överfulla garage (halleluja). Hugo hann också med fotbollsträning på söndagmorgonen - nästa helg är det Cup på Sollentuna- vallen!


Denna vecka...... jobb!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards